Direktlänk till inlägg 1 oktober 2013

Nu går Silvattspark i vinterdvala.

Av Silvattspark - 1 oktober 2013 12:39

Jag har i dag plockat hem mina sista pumpor som lyste så vackert i höstsolen.

 

Jag har också sagt hejdå för den gångna säsongen till vår sorkjägare och huskatt.

 

Löven får pryda sin plats fram till vårkanten då det blir dags att kratta ihop dem inför kommande säsong.

 


Vattnet är avstängt och gräsklippare och trimmer hemkörda för vinterförvaring. 

Vi ses nästa sommar.






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Silvattspark - 28 maj 2014 19:19

Jag kan rapportera från försöken som startades för 2 veckor sedan och finns med på mitt tidigare inlägg så har det så här lång funkat bra. Där jag satt upp ett kopparband runt hela pallkragen så har inte en endaste snigel vågat sig in, där jag spraya...

Av Silvattspark - 16 maj 2014 15:50

Som vanligt så invaderar sniglarana vårt paradis, och vad kan man göra åt det då.   Ja det finns en mängd mer eller mindre äckliga metoder, såsom klipp av dom, frys ner dom, nematoder som är tveksamt rent miljömässigt, järnsulfat funkar också. Ja...

Av Silvattspark - 3 maj 2014 12:35

  Det var ingen kö till upptakten i dag men det tar sig väl så småningom      Röda stugor piggar upp   Benjamin är som vanligt flitig     Spirande grönska redan nu   Nu håller vi tummarna för att det blir en liaka lyckad som...

Av Silvattspark - 5 september 2013 11:11


Mina kvarvarande på kolonilotten har artat sig bra. Jag har fortfarande 7 st och vissa av dom börjar nu skifat färg till en mer mogen och Halloween liknande färg. En gul och en grön pumpa.   Om jag fattat det här rätt så kommer dom i moget s...

Av Silvattspark - 19 augusti 2013 12:57

Nu är det krig!   I fredags när jag besökte min kolonilott så upptäckte jag till förfäran att någon snott min största pumpa. Vi har konstaterat tidigare att det pallats potatis så idag när jag skulle återse mina kära pumpor så kunde jag konstater...

Presentation


En bloggplats som handlar om en skön plats

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Kommentera Luddes solrosor


Ovido - Quiz & Flashcards