Alla inlägg under maj 2013

Av Silvattspark - 31 maj 2013 18:26

Jag drabbades av lite skaparlust och bankade,krökte, svetsade och svettades fram en portal som nu pryder vårt koloniområde.

Se så stiligt det blev. (Kerstin i tvärrandigt döljs nästan av en stolpe)


 


Det mesta är gjort av återvunnet skrot. Överdelen med bokstäverna är från armeringsjärnen som Ludde hade för att stötta sina solrosor, stolparna hittade jag i komposten.

Lite skojsiga grejer jag bränt ihop av gamla plåtbitar från min verkstad

   

Kanske dags för en invigning med bandklippning och grillning snart.


/Tomas




Av Silvattspark - 24 maj 2013 17:48

Det  känns som det här odlingsåret har fått en fin start. Det har tillkommit 4 nya odlare och det finns plats för fler, för ju fler vi är desto jobbigare får den Spanska skogssnigeln sn är det ju alltid kul om det är lite rörelse.

Här jobbas det för fullt

 

Vår trevliga sorkjägare som alltid är på plats

 

Av Silvattspark - 12 maj 2013 15:40

I  dag var det upptakt i Silvattspark och många sugna odlare var på plats både nytillkomna och etablerade.

Margareta kör den nya gräsklipparen och Ingrid letar ogräs och sniglar

 

Odlarna blickar ut över ägorna.

 


Nu ser vi fram emot en odlarsäsong med mindre regn och helst inga sniglar och myggor.


/Tomas L



Av Silvattspark - 6 maj 2013 14:14

Säsongsupptakt söndag 12 maj 2013 kl 10.00

Av Silvattspark - Onsdag 17 april 08:49

Nu drar det ihop sig till en ny odlarsäsong. Jag tänkte att vi skulle träffas och prata igenom hur vi ska ha det med vår vackra park. Det har skett en del förändringar av markbitarna och jag hoppas det kan dyka upp en del nya odlare.

Vi ses hälsar Tomas Larsson    070-5608067   isracing@telia.com  

Nya kolonisten Benjamin är kreativ

 

Ovido - Quiz & Flashcards