Alla inlägg under augusti 2013

Av Silvattspark - 19 augusti 2013 12:57

Nu är det krig!


I fredags när jag besökte min kolonilott så upptäckte jag till förfäran att någon snott min största pumpa. Vi har konstaterat tidigare att det pallats potatis så idag när jag skulle återse mina kära pumpor så kunde jag konstatera att även den näst största pumpan var borta. Att mördarsniglarna kalasar på våra grödor har jag mer förståelse för, för dom fattar ju inte bättre och dom tillåts vi att avliva.


En trevlig grabb som heter Marcus var där och hjälpte sin farmor.

Så här ser Marcus ut när han spolar av gräsklipparen

Marcus upptäckte då den kvaddade pumpan bredvid redskapskjulet vilket väckte förstämning hos mig.

Så här ser den Draculaspetsade pumpan ut. Usch

 

Det finns fortfarande 5st kvar som jag hoppas får bli stora och vackert orange till Halloween 

 


Glädjande nog så fick jag med mig några liter mer eller mindre vilda hallon

 



Gräset är alltid grönast i Silvattspark.  /Tomas



Presentation


En bloggplats som handlar om en skön plats

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Kommentera Luddes solrosor


Ovido - Quiz & Flashcards